Kalich

Kalich
Oslovil mě bratr
Lišák (vůdce chl. oddílu), jaký mám názor na práci činovníků našeho 1. střediska. Pravdivě jsem tehdy odpověděl, že mě od určité doby práce střediska, o které mimochodem mám jasnou představu, nijak nezajímá.

Když jsem je potřeboval, nepomohli, a tak se spoléhám sám na sebe, a mám klid. Lišák se mnou souhlasil, s tím, že by bylo záhodno s tím něco dělat.

S tímto jeho názorem jsem souhlasil, a během dalšího rozhovoru se Lišák zmínil i o určité možnosti nápravy. Bratr Lišák byl účastníkem dvou Sněmů Junáka, které proběhly v předcházejícím roce, a proto jsem neměl důvod mu nevěřit, že má šém, jak kostlivce přivést k životu. 

Jako východisko z dosavadní letargie navrhl, že pokud by se našlo víc nespokojenců, vytvořit nové středisko. Předběžně jsem souhlasil, pokud by byly splněny některé podmínky.

V prvé řadě vytvořit větší transparentnost hospodaření střediska i tím, že se vytvoří podúčty jednotlivých oddílů. Dále, mezi jednotlivými oddíly, byly propastné rozdíly, ať již po stránce výchovné, nebo ekonomické. Proto by měl být střediskem zajištěn vyšší servis vůči oddílům.

Lišák v podstatě souhlasil. Vyzdvihl hlavně větší možnost oboustranné komunikace mezi střediskem a oddíly. Což přispěje k semknutosti celého střediska. Lišák poté oběhl ještě několik činovníků, já na oplátku přizval 8. roverský oddíl.

A tak se stalo, že 19. 12. 93 bylo slavnostně založeno 12.středisko - Kalich. Členy nově vzniklého střediska se staly naše chlapecká Trojka, 4. oddíl (vlčata), 6. oddíl (chlapecký), 8. oddíl (roverský), a 5. oddíl (vodáci).

Vůdcem střediska se jednomyslně stal bratr Lišák, i proto, že to byl on, kdo s tímto skvělým nápadem přišel, angažoval se, a měl i styky na nové ÚRJ. Snad jen poznamenám, že se vznikem nového střediska, jsme společně s Jimem a Indiánem, doporučili nové SR také Věru – jako zdravotnici.
Ještě před oficiálním vznikem střediska, mě kontaktoval náčelník okresu br. Johny, a ptal se mě na můj názor, jak to vidím z mého pohledu. Záměr jsem hodnotil jako pozitivní, a transparentní. Má odpověď, jak řekl — jej uklidnila.

 

Bohužel, až o pár let později, mi svitlo, proč se ptal. Tehdy jsem ještě nesledoval mocenský boj o novou podobu Junáka, který se odehrával v kuloárech ÚRJ (Ústřední rada Junáka). Byl jsem až příliš zaměstnán svým oddílem, než bych rozpoznal závažnost situace pro budoucnost...
ORJ bylo nové 12. středisko, bez problému schválené...

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony