Vlk

Vlk
Vlk
* roč. 1974 - Orlí pero uloveno dne 1.8.1992

Dnes ihned po nástupu vyrážím plnit poslední zkoušku, která prověří moje sebeovládání. Je právě 8:57 já jsem již ubytován, a píšu co vidím a slyším. Tábor mám jak na dlani, ale do něj moc vidět není.


9 - 10* Slyším signál píšťalky, asi nástup. Lítá tu letadlo, a tak to nemohu identifikovat přesně. Celý tábor má vyrazit na výpravu za strašným pánem lesů a lidem Fotuů - Targanem. Je tak zákeřný, že nepotřebuje zuby, oči. Své oběti vstřebává.

Přemisťuji se na jiné místo, kde budu více vidět. Žlutá vyráží a Vysílačka hlásí do okolí, že má pouze 2 litry vody. Patt chodí s úsměvem po tábořišti, oblečen jen v kraťasech a keckách, malé teepee je polovytažené. Mamut, Kája, Kuži, Patt přichází k autu a Mamut hovoří o třináctipatrovém táboráku. Už zase otravuje s tím letadlem! Mamut s družinou vyráží. Kája se ptá Patta, jestli může jít rovnou domu, když se nevrátí do 7. srpna (konec tábora)...

Ulehám do polohy ležícího střelce. Indián odjíždí na Sifónu na určené místo, na trase. V táboře je jen Patt a Marťan, který dostal nervovou psychózu. Je mu špatně od pajšlu a bolí ho hlava. Má přijet Pavla (jeho sestra), a Marťanovi se po ní už hodně stejskalo. Asi proto to nevydržel s nervama. Patt odjíždí směrem do Vřesců.

10 - 11* Potřetí měním stanoviště. Nemusím si ani moc dávat pozor, protože Marťan spí v chládku u lesa. Vrátil jsem se pro zásobu papíru na psaní. Je mi horko. Snad neuschnu...

11 - 12* Patt se vrací, má modré čisté tílko. Štípá dříví, aby mi osobně mohl uvařit jídlo a kafe. Počíná si velmi neopatrně...

12 - 13* Probudil mě dívčí smích. Trochu jsem usnul. Vím, že je to tolik očekávaná návštěva. Po hlase poznávám pouze Dzipa. Pokusím se dostat blíže, ale vadí mi tam Pattovo auto. Další z návštěvnic je Kájina...

Je mi strašný horko a mám hlad. Kde je ten Patt s tím kafem? Kájina s Dzipem okukují zelené teepee. Snad tam mají dnes uklizeno. Holky se šly pozdravit s Pattem. Patt se baví s holkama a blonďatou trempkou od studánky. Všichni maj dobrou náladu. Marťan se jde napít vody z velkého barelu.

13 - 14* Patt přijíždí z Chotčin, doufám, že přinese to kafe. Patt seká dříví, slyším cinkat nádobí. Že by oběd? Vyrážím k závodní kuchyni... pořád nejde. Zas tu lítá ta černá potvora, v dálce hřmí a zatahuje se.

14 - 15* Patt pořád nikde! Vracím se na pozorovatelnu, jestli jsem něco neprošvihl. Z kuchyně se kouří, ale jídlo ani Patt nejdou. Jestli nepřinese nic do 16 hodin, tak načínám svou železnou zásobu.

15 - 16* Klapla dvířka od kamen a velká poklice. Patt znovu přikládá. Je mi strašnej hic! Připadám si jako po infarktu. Přijíždí Indián na Sifónu - bude veselo. Bolí mě žaludek, jdu se najíst. Nejdu se najíst, přijelo zvíře Johny Šimek v béžové škodovce...

17 - 18* Začíná pršet! Johny se baví s Pattem u stožáru. Přestalo pršet, je slyšet smích a povyk Bílé družiny

18 - 19* Zase tu lítá s letadlem a začíná znovu pršet. Do Paroma! Je mi blbě od žaludku, asi je to z těch Trenčanů. Ale musím to do zítra vydržet. Jdu do ležení. Nástup, odjíždí zvíře Johny. Jdu si chvilku zdřímnout.

19 - 20* Probouzím se v bolestech, pomalu nestačím vyběhnout ze stanoviště. Tancuji šavlový tanec s Vlkem. Snad to už bude dobrý. Pokusím se znovu usnout. Nástup! Spát se zatím nedá. To bude zase noc

20 - 21* Tábor právě míjí žlutomodrokostkovaný balón. Indián odjíždí na Sifónu k Ratihorám. Patt mi nese konečně jídlo a kafe. Houká do lesa omluvu, že zapomněl na oběd. Zajímalo by mě, kterej zlomysl to kafe tak strašně osladil. Jdu si konečně trochu zdřímnout. Doufám, že se ještě probudím...

21 - 22* Patt odjíždí do Hlinice pro maso na řízky. Pattík chce jet s ním, leč marně. Vrací se s masem. Co se týká mě, je mi o hodně lépe.

22 - * Mamut troubí večerku. Probudila mě dokonale. Vyrážím k pozorovatelně a pozoruji pohyb lidí v táboře. Hlídka se přesouvá ke mně. Pravděpodobně mě považují za přepad. Jakmile se pohnu, hned jsou u paseky a začínají šajnit. Jdu spát.

4 - 5* Probouzí mě zpěv ptáků a pomalý rozbřesk.
5 - 6* Ležím ve spacáku a mám zavřené oči, nespím, pouze poslouchám. Mám tu tři nocležníky - zajíce a dva ježky. Všichni svorně utíkají
6 - 7* Služba v kuchyni začíná štípat dříví
7 - 8* Mamutův originální budíček. Chtěl původně zatroubit poplachový signál Jížanů. Nástup na rozcvičku. Tímto zápis o pozorování tábora končím...

Komentář:
V době lovu bylo Vlkovi bezmála 18 let. V tomto případě jsem lovu nechával volný průběh. Na oběd jsem nezapomněl. Bylo to součástí mých pattovin, jak znepříjemnit procházku růžovým sadem.

Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony