Jaro 95

Vlče
Počátkem roku se stěhoval do nové klubovny oddíl v tomto složení. Vlčata, která vedl opět bratr Pinocio, družina roverů Sagitta, v jejichž čele stál rovněž Pinocio. Dále potom dvě družiny (Bobři a Méďové).

Dočasně v čele Bobrů stál, tak jak po loňském táboře slíbil, bratr Brčko. Ale moc ho to už nebavilo, zvlášť když byl členem roverské Sagitty. Brčka jsem proto koncem března nahradil bratrem Bydlem, kterému pomáhal bratr Pivo. Pro družinu Bobrů to byla tehdy dobrá volba.

Družinu Medvědů (byla složena z převážné většiny kluky z bývalé čtyřky), vedl bratr Borek s Minutkou. Borek byl velmi chytrý kluk, ale neprůbojný. Proto měl v družině čím dál těžší pozici.

To, že máme s vůdcem střediska rozdílné názory, jsme oba věděli, nicméně se respektovali. V únoru proběhly v našem slavném středisku demokratické volby, bez výrazných změn.

Aby show dosáhla předpokládaného konsenzu, přizval Lišák k volbám krom všech činovníků, také všechny skauty a skautky starší 18 let. Bylo jim uděleno hlasovací právo, dle nových stanov. Nejprve se tajně hlasovalo, zda se bude hlasovat o kandidátech tajně či veřejně. Ač jsem byl demokraticky pro tajnou volbu, vyhrála volba veřejná.

A tak se oznámil kandidát (kandidátka) a všichni hlasovali pozvednutím ručky. V momentě, kdy jsem zvedl ruku, že jsem se zdržel hlasování, otáčely se ke mně nechápavé hlavičky. Členkou SR se stala také naše zdravotnice Věrka.

Týden po volbách jsem uspořádal oddílový výlet, a jaké bylo mé překvapení, když na sraziště přišlo pouhých sedm účastníků. Dvě vlčata a Medvědi. No nic, i to se stane! Výlet jsem zkrátil na půldenní vycházku.

Jaro jsme přivítali na tábořišti ve Starých Horách. Uklidili jsme po zimě střechy, vyřezali nálety, opravili přepad s rybníku. Zbytek dne jsme se věnovali výuce a hře baseballu.

Do SH jsme se vrátili na dva dni ještě v polovině dubna. Tentokrát se vyrábělo několik nových podsad, protože jsme začali průběžně nakupovat nové (větší) stany. Prkna jsem nakoupil levně (majitel je můj vzdálený příbuzný) na pile v Ratibořicích.

Na Sv. Jiří jsme se účastnili hromadného úklidu kolem klubovny. Hrabalo se listí, sázely mladé smrčky, které za pár týdnů jiní zase zlikvidovali. V dubnu se oddíl účastnil večerní hry Hon na Širokko, kterou dodnes pořádá chlapecká šestka.

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony