Stěhování a další pattoviny

S Novým rokem jsem na sebe hodil několik dalších úkolů, ruku v ruce s nimi víc starostí, než bylo obvyklé. Problém jsem spatřoval pouze v tom, že všechny plány musely probíhat současně: klubovna, podsady pro nové stany, světlušky, rovering...

Nejprve nově získaná klubovna. Jakmile byly předány klíče, namaloval jsem vizáž budoucí klubovny, a svolal OR, včetně Jima. Tady jsme si ujasnili pár detailů, rozdělili úkoly.

Koncept byl jasný. Co nejrychleji vytvořit multifunkční prostor, kde by mohlo fungovat několik družin současně. Roverský koutek, dále prostor, který by se dal použít jako divadelní jeviště, sušárna na stany, ale i pro přenocování…

Během několika dní jsme navezli písek, cement, vápno. Viděl jsem venku na ulici pohozený žulový obrubník, i ten se hodil. Nakoupili za odd. peníze drobný elektroinstalační materiál, hmoždinky, barvy, atd. Vzal jsem si v práci pár dní dovolenou a začala se budovat klubovna.

Jim společně se Sagittou přivezli tyčovinu, odvezl a nechal zasklít všechna rozbitá okna. Já naopak zajistil přes známého opravu lina a pustil se do zednických prací. Předělal elektroinstalaci, tak aby byla přístupná.

Pustil se do stavby funkčního krbu. V té době se neprodávali krby, jako dnes housky na krámě. S jejich stavbou jsem měl své zkušenosti a pár jich postavil. Prohlédl jsem si komín, vyčistil, změřil, spočítal kouřovod podle objemu klubovny. Klapku, rošt, lapač jisker i plech před krb, jsem si vyrobil v práci. Výše již zmíněný obrubník posloužil jako překlad.

V závěru oštukoval stěny klubovny. Na místě ponechané desky z regálů, jsme použili coby obložení stěny. Do týdne byla klubovna z nejhoršího venku, a další týden byla klubovna v plném provozu. Zbývalo vyklidit (přestěhovat) starou klubovnu, což se o nejbližším víkendu také povedlo. Přišel celý oddíl, vždyť každá ruka byla dobrá.

Jim opravil vyvrácené šoupací dveře před regály v předsíni, abychom tu uskladnili táborovou i ostatní výstroj.

Navíc tady vznikla šatna s velkým botníkem. Děti se začaly před vstupem do klubovny přezouvat. Svým způsobem to byl kvalitativní posun, v přístupu děti k oddílovému majetku, usnadnilo družinám úklid po schůzkách, a zmizely čmouhy od bot na linu.

Krb
Dostavěl se krb, který byl vyzdoben obličeji, z pálené hlíny. Nakonec se celá klubovna vymalovala, včetně společné přístupové chodby. Okna, stoly, lavice, ale i ostatní nábytek, se dočkaly nových nátěrů, stěny jsem vyzdobil různými motivy.

Pinocio průběžně vyřezával totem, který se dal rozdělit na díly, a opět sestavit na letním táboře. Z totemu bylo neuvěřitelné množství hoblin, které se později pálily v krbu.

Protože ostatní oddíly teprve přemýšlely nad svými místnostmi, u nás vzápětí a napořád zasedala ORJ.

V průběhu následujících čtrnácti dnů, byla naše klubovna hotová. A že se povedla, potvrdili koncem dubna i návštěvníci, v rámci celostátního "Dne otevřených dveří". 


back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony