23. LST Stavíme

Stavíme
23. letní tábor pro mě začal již den předem. Tentokrát jsem nedal na sliby, tak jako vloni, pouze jsem všem na předtáborové schůzce lakonicky oznámil, že kdo chce, může v pátek pomoci.

Po práci jsem zazimoval byt, naložil děti a věci do naší staré Škodovky, a vyrazili do Starých Hor. Ponejprv jsme připravili kamna, osekali kolíky. Předem jsem na tábořiště dopravil motorovou kosu, a pustil se do sekání louky. Kluci začali pod mým dohledem vyměřovat tábořiště, ala husitská hradba. Společně jsme povečeřeli zbytky z domova, a přišla krásná noc.

Ráno začali najíždět rodiče s dětmi, zanedlouho přijel i náklaďáček s táborovým vybavením. Tentokrát nás nestěhoval tatínek Pinocia, ale sehnal za sebe náhradu. S rodiči Pinocia bylo dohodnuto, že nám budou zavážet táborovou kuchyni potravinami dle rozpisu. Hlavně se mi jednalo o maso a zeleninu.

Se stavbou pomáhali čile tatínkové, zatímco maminky omývaly nádobí. Pomoci přijel i br. Indián, Kidi se Sojkou, a hlavně Akéla. Jim přijel se zdravotnicí Věrou a párem pejsků. Měla za úkol převzít dokumentaci atd. Jim si vypůjčil videokameru a společně s Pinociem průběh tábora natáčeli.

Vše probíhalo v klidu, počasí nám přálo. Druhý den večer byl tábor vybudován, včetně výkopových prací pro sociální zařízení. Zbývalo nám postavit pár drobností (ohniště, totem, hřiště, potní chýši, apod.) V průběhu dalších dnů se postavilo na rybníku velké molo, a pod ním potní chýše (inipi).

Inipi se ukázalo jako příjemné zpestření. Indián se Žábou zase natáhli přes údolí horolano, což bylo k velké radosti odzkoušeno jako lanovka.

stožár ze skautských holí
Někde jsem viděl na obrázku z skautského jamboree roku 1929, stožár svázaný ze skautských holí. Proč to nevyzkoušet, aby se praktikovala vazba. Pověřil jsem tímto úkolem Sagittu pod vedením Pinocia. Dodal jsem nákres, prádelní šňůry, a čekal, jak to dopadne.

Kluci nařezali tyčovinu, kterou svázali dle nákresu a tak se stožár slavnostně vztyčil. Vydržel zhruba týden, než jej nahradil stožár klasický jednodílný. Na vině byly dva problémy.

Protože některé hole byly ze syrového dřeva, došlo k jejich vysoušení a tím povolení vzájemné vazby. Tím druhým bylo, že si stavitelé tajně pomáhali hřebíky. Došlo k štípnutí konců holí, a jedno s druhým se postaralo o postupnou ztrátu funkčnosti. 

Ale právě od toho skautské tábory jsou - vyzkoušet něco nového...
back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony