Oddílová rada

Aby Sluníčko splnilo podmínku bratra Johnyho i mou, a vzhledem k rychlému řešení nové situace, bylo nutné, aby absolvovala Vůdcovskou zkoušku.

Johny zjistil, že nejbližší VZ pro děvčata, proběhne na podzim v Jindřichově Hradci. Jindřichohradeckou Okresní radu jsem předem kontaktoval, a společně se Sluníčkem poslali po Johnym její přihlášku a písemnou práci. Tím pádem může být od září u našeho oddílu i roj světlušek, pod jejím vedením.

Oddílová rada
Pár dní před koncem prázdnin, jsem sezval
OR. Nově jsem pozval i Sluníčko se Stáňou. Na začátku sestry předložily svůj programový plán pro hladký start roje světlušek, a výhled do konce roku. Sestry pro ně vybraly název Rosničky.

Následně i já jsem všechny informoval o plánu oddílu do konce kalendářního roku, jak budou sestaveny družiny, a čeho bychom chtěli docílit. Závěrem, jsem se obrátil na zástupce Sagitty, abych je informoval o mém úmyslu probudit rovering kolem nás.

Zrekapituloval jsem dosavadní cestu oddílu, kde bylo mnoho kritických okamžiků, díky dospívajícím klukům. Právě oni jsou těmi, kteří mě postupně přinutili, abych hledal nějaké řešení, jejich vlastní cestu k seberealizaci.

Pokud je náčelnictvo pasivní, mým zájmem je, jim pomoci, protože situace se každý rok opakuje. Navíc, pokud skauting starším dětem nemá již co nabídnout – odcházejí. Načež jsem jim vyložil svou vizi, s kterou chci vystoupit před okresní radou.

Chvíli na mě vyděšeně hleděli, jako bych právě slezl ze stromu. Oni ale nechtějí někoho cizího mezi sebe, nebo je snad chci někam vyhnat z oddílu? Měl jsem na paměti slova z několika dopisů: Pozor na již existující hlídku (družinu) R&R při oddíle - špatně se začleňuje (mají své tradice, individuality).

Trpělivě jsem jim proto vysvětloval, že opak je pravdou. Navíc od nich potřebuji pomoc. Co si o tom myslí, případně se pokusí tento nápad nějak zpochybnit svými otázkami.
 

Otázky neměli, ale vzápětí svolali k Věře uzavřené jednání, kam narychlo pozvali i mého zástupce Jima a vůdce střediska Lišáka. Tomu hned vyklopili, co v brzké době zamýšlím, a současně si posteskli, že je chci zlikvidovat. Co mají dělat?

Na neštěstí si neuvědomovali, že se už zničili sami. Po rozkolu v Sagittě na konci posledního tábora, odešel z oddílu Placák, Brčko i Takio. Zbyli Pinocio, Vysílačka a Seržant. Tím v tichosti roverská družina Sagitta zanikla. 
Někde tady, od někoho zazněla poprvé primární myšlenka do budoucnosti, že nejjednodušším způsobem by bylo, nějak mě odstavit od vedení oddílu (!). O těchto zákulisních jednáních, jsem zatím neměl ani potuchu. Mé myšlenky se zabývaly velkou disputací na nastávající okresní radě...

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony