Okresní rada jako fórum

Forum
Po prázdninové OR r. 1995 jsem měl na popud bratra Johnyho oslovit celou ORJ. Byl jsem pozván na fórum všech činovníků, abych tam přednesl svou metodickou i programovou vizi roveringu, vč. předání komplexních materiálů.

Ale to by nebyl Johny, aby to nepojal po svém. Za normálního stavu se ORJ scházela v naší klubovně, v počtu do 12 činovníků. Nyní byla klubovna zaplněna celá, do posledního místa. Sešlo se několik desítek skautských činovníků z celého okresu.

Velmi mi pomohl br. Akéla, který každému středisku u vchodu předal vytištěný koncept roveringu, součástí byla i přihláška ke kopírování, a osobní dotazník. Navíc střediska dostala výtisk našeho oddílového časopisu Pramen. Ty jsi o tom už někomu říkal, ptal se Akéla. No, podrobnosti víš akorát ty, Johny, a – Sagitta. Já se ptám proto, že o tom ví i Lišák, a má trousí kolem sebe nějaké řeči. Docvaklo mi, že si to Sagitta nenechala sama pro sebe…

Roverská hůl
Obhajovat své myšlenky a vize jako na římském fóru, není zrovna příjemné. Jako bych stanul v aréně, kde jde o všechno. Na druhou stranu jsem pociťoval, že pokud je tak velká účast, mají střediska a jejich oddíly stejné problémy, jako já. A proto jsem na jejich nevyřčené otázky navázal.

Vypověděl jsem v krátkosti historii našeho oddílu. Začal jsem od náboru, kdy jsem se ujal starších dětí, protože je nikdo nechtěl. Jak starší kluci odrůstali, záhy vystávaly opakovaně potíže s jejich začleněním v oddíle. Nechával jsem to svému osudu, přičemž jsem věděl, že to dobře není. Celá léta jsem čekal na pomoc shora, ale marně. Rovering jako takový doposud neexistuje.

A tak samovolně vzniklo při našem oddílu několik rádoby roverských družin, z nichž jedna se registrovala jako samostatný oddíl. Roverský oddíl při středisku, jako v tomto případě, bylo odsunutím celého příběhu a podstaty problému na neurčito. Kouknul jsem na Lišáka, díval se na mě zle.

Neřekl jsem to nahlas, ale o tomto roverském oddílu jsem si myslel své. Byla to blamáž. V čele tohoto virtuálního oddílu stál br. Vlk, ale pouze jako mluvčí. Sice se snažil o nějaký program, ale otázkou bylo, zda jej ostatní budou akceptovat. Vlk z toho byl nešťastný – a právem. Neměli vůdčí osobnost, která by na oddíl dohlédla, poradila, pomáhala.

Vůdci střediska to vyhovovalo, měl k ruce potencionální pomocníky, a na oddíl se mohly čerpat dotace. S roveringem jako takovým, to nemělo absolutně nic společného. Proto jsem tento příběh nazval slovy - virtuální oddíl.

back next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony