Je Skautská energie opravdu skautská?

Tak prej šmejdi, dotujou skauty!

Skautská energie
Tak takto mě místo pozdravu oslovil můj známý, který pracuje ve státní správě. Ví, že jsem skaut, věděl, že jsem se pohyboval v energetice. Chtěl znát můj názor na běžící projekt Junáka - český skaut, pod názvem Skautská energie. Po pravdě jsem odpověděl, že jsem sice zaznamenal reklamu v TV, ale to je všechno.

Ten známý to shrnul do dvou vět: "Je to geniální, z města jsme vyhnali všechny šmejdy a podomní prodejce, a oni to obratem hodili na skauty. Tak to už žádný grand z města nebudete potřebovat, když děláte byznys...!"

Byl jsem z toho hodně špatný! Vždyť skauti mají děti vychovávat, formovat jejich charakter, ale tohle. Tenhle typ byznysu může skauty v budoucnosti velmi poškodit.

Nedalo mi to a sehnal si pár informací. Skautská energie běží od dubna 2017 pod záštitou Junáka - český skaut. Junák – český skaut provedl poptávkové výběrové řízení na odborného zprostředkovatele a jako nejvýhodnější (?) pro budoucí spolupráci vybral společnost Terra Group Investment (TGI).

TGI zajistí pro zákazníky výpovědi a převod k vysoutěženému dodavateli, v budoucnu provede další výběrová řízení na dodavatele a převody všech zákazníků, aktualizace smluv a řešení případných problémů a potřeb zákazníků (reklamace, změny apod.).

Ve své podstatě je Junák "bílým koněm", který má přislíben zisk 25 Kč za každou odebranou MWH. TGI je zase prostředník mezi dodavatelem energie a zákazníkem, který navíc vybírá dodavatele elektrické energie a plynu. V tomto roce to byl Centropol, od roku 2019 budou dva (!) elektriku bude dodávat yello energy, plyn Armex Energy.

Zatímco pro Junáka, dělá TGI tyto služby zdarma (shání jim zákazníky), vůči odběrateli je to naopak. Už nyní TGI avizuje, jak se v budoucnu musí energie zdražit, protože… Pravda je nejspíš, tak jako vždy, jiná - jde přece o byznys. Za společností Terra Group Investment, je schována společnost NuovaEnergia CZ, a další skrytí společníci. Hlavním akcionářem je potom anglická fi. Bertol Invest LTD, která se naoko tváří jako neaktivní.

TGI nereaguje na telefon, upřednostňuje maily. Pokud by někdo chtěl odstoupit od smlouvy, měl by poslat místo o které se jedná a výhodnější nabídku, kterou chce využít, zejména jméno dodavatele a ceník (?). TGI nabídku posoudí a poradí…! Teprve po posouzení nabídky ze strany TGI, může šťastlivec zaslat scan výpovědi na e-mail. Ale pozor, je dovoleno ukončit jen jednu komoditu (elektřinu nebo plyn)! 

Junák - český skaut je naopak velmi aktivní při honu za dalšími potencionálními zákazníky. Svou nabídku již rozeslali i dalším neziskovým spolkům. A tak mě napadá jedna otázka, z profesní zkušenosti. Komu budou nespokojený zákazníci dávat vinu za kopu budoucích problému - Junáku (skautům), nebo TGI?

P.S. Budoucnost Skautské energie po krachu na trhu
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony