Borek

Zbyněk L. zv. Borek 
* roč. 1981 - Orlí pero ulovil na první pokus dne 18.7. 1997

9 – 10 * Opustil jsem tábor. Nacházím základnu, nechávám si zde věci na spaní. Vyrážím na plížení k táboru. Jsem asi 150 m od tábora. Patt poráží strom.

10 – 11 * Zaujal jsem pozici. Divoch & Žeryk odchází pro novou dávku dřeva, Ferda, Šmudla postávají před branou, zjevně bez práce. Před branou se shromažďuje HAYAMA - jenom obchází tábor. Patík přemlouvá okolí, ať s ním jde někdo na maliny. Umlkla pila, ozývá se štípání dřeva. Jsem ve vysokém mlází u latríny, když se nadzvednu, tak docela dobře vidím. Do hlavy mě píchaj větvičky, ozývá se alergie a nemám s sebou kapesník. Je tu se mnou spousta bodavého hmyzu. Jsem zachráněn - mám kapesník! Knoflík, Kotlík a Ferda hrají před branou na třetího, kolem se shromažďuje četné osazenstvo

11 - 12 * Nástup: nic neslyším! Patt jde k latríně, někdo nevrátil semafor. Šnek opravuje "řeku" a staví soutěsku. "Duše" se vrací z malin, a Čiky letí do vody.

12 - 13 * Šmudla prohlásil Bombíse za pit..., ten si jde stěžovat Pattovi. Odcházím pro jídlo, navíc s sebou nemám lžíci. Cestou jsem stláskal množství malin - jsou perfektní. Píská se oběd! Zalehám u křižovatky a čekám. Hurá - Patt s jídlem. Zmizela poslední špageta, a já se vracím na svou pozorovatelnu.

13 - 14 * Přijeli Lukášovi rodiče, Patt vyhání Šmudlu ze stanu. Některá z holek HAYAMA byla popravena, do vody spadl i Pivo. Patt svolává lid do kuchyně. Doteď jsem se zabýval odpočinkem…

14 - 15 * Konec odpoledního klidu, lidi se jdou koupat. Kdybych se pořád nemusel ohánět po mouchách, bylo by to o 100% lepší.

15 - 16 * Rádcové svolávají své družiny, nástup! Nic neslyším, Sokolové hrají vybíjenou. Svačina! Patt mi nese jídlo a zmetek Čiky mu ukazuje jiné místo k uložení. Poprvé jsem dnes zahlédl Miky, tvaroh má až za ušima.

16 - 17 * Dojedl jsem svačinu, a protože s sebou nemám vodu, lehce se zalykám. Už zas pozoruji Supy, jak prochází poslepu soutěskou. Je to docela nuda koukat do tábora, kde se nic moc neděje. Myslel jsem, že se budu učit němčinu.

17 - 18 * Patt odchází se Supy k borovicím, mají za úkol sehnat živou rybu, cvrčka a jízdenku. Bobr svolává Tučňáky, jdou na novou disciplínu. Pivo, Žeryk, Minutka a Divoch odjíždí na přepad do Chotčin. Špendlík svolává službu do kuchyně. Pozoruji, jak si mravenci rozebírají mrtvého ováda. Z tábora odchází HAYAMA.

18 - 19 * Píská se večeře. Bobr už porušil orlí pero - nevím kdy. Odcházím se podívat, jestli mi nepřinesli jídlo.

19 - 20 * Tak přátelé, gulášovka je na stole! Během jídla pozoruji, jak jsou cizopasníci loajální. Přisál se mi na ruku komár, a k němu lezlo klíště. Namířilo si to přímo na komára. Když vrazilo komárovi do nožičky, ten ji tak lehce nadzvedl, klíště ho podlezlo a pádilo dál. Příprava na nástup, proto dorážím na pozorovatelnu. Přijíždí auto (Šatavovi). Nástup - ptáci řvou tak, že neslyším. Patt a Šnek vyhlašují výsledky, Kája vytahuje sekeru. Po nástupu se odchází na hyenu.

20 - 21 * Opouštím pozici, tentokrát naposledy - už mi stejně lezla krkem! Ruce mám mírně rozpíchané a oteklé od jehličí, alergii z trávy, ďobance a vztek na komáry, přesezené nohy a navíc přehřátý. Měl jsem na sobě bílé tričko, takže jsem celý den strávil v černé mikině - samé mínusy. Plusy - den absolutně bez práce, nikdo mě neotravuje, dělal jsem si naprosto, co jsem chtěl (ale ta samota není zas tak příjemná). Čeká mě "prestižní" nášivka na kroj, a dost cenný důkaz o tom, že na to mám (sebechvála smrdí). Našel jsem věci na spaní (nikdo mi je nesnědl), balím a otravujou mě komáři, takže půjdu na borůvky.

21 - 22 * Na borůvky už nevidím, odcházím do lesa za studánkou, přečkat noc. Asi v půl desáté se ukládám pod širák.

4 - 5 * Probudil mě déšť, aplikuju igelit. Toto opatření se ukazuje, jako nedostatečné. Vypracovávám plán, rychlého přesunu pod maringotku!

5 - 6 * TEĎ! Obout boty, narvat spacák do báglu a pryč. Leč, jak jsem zjistil, o pět kroků dál, je skoro sucho, takže stavím přístřešek. Naštěstí tu není vhodný klacek na kolík - znovu ulehám v 5.30. Mám krátkou celtu, a kape mi na hlavu. Mám promočený spacák i oblečení.

6 - 7 * ...

7 - 8 * Zastavily se mi hodinky. Slyším signály, jak se družiny svolávají k snídani.

8 - 9 * Asi v 8.45 se ozývá z tábora úžasný řev "Borku, Borku, Borku!!!". Balím a odcházím do tábora...
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony