Konec prázdnin 1995

Stezka
Výsledek jednání jsem po Majce vzkázal jejím děvčatům, když jsem ji předával vyúčtování letního tábora k revizi.
K vyúčtování se neodpustím poznámku, že to bylo naposledy, kdy jsem žádal o státní dotaci, příspěvek na pobyt dítěte na táboře. Od té doby už nikdy!


Důvodem bylo budoucí chování střediska. To vyplacení peněz z dotace používalo jako skrytý nástroj k vydírání oddílu, či část těchto prostředků samo odsávalo na pokrytí svých nákladů…

Zbývající dobu prázdnin jsem využil pro shánění a nákup věcí dětem do školy. A jako každý rok jsem se divil, co všechno budou potřebovat. Mladší syn Ondra (Bonsai) měl jít do první třídy. Takže jsem nesměl na nic zapomenout. Ušít pytlíky na přezůvky, cvičební úbor, aj. Pořídit vše z jednoho platu dalo docela zabrat...

V klubovně jsem roztřídil a uklidil táborové vybavení. Sluníčko pomohlo s úklidem klubovny, připravila si nástěnku pro světlušky. Probrali jsme jak a co zařadit do nováčkovské zkoušky pro světlušky. Mojí snahou bylo, pokud možno Stezky světlušek i vlčat sjednotit. Myslím tím optimálně k věku a pohlaví.
Je třeba si uvědomit, že popisované období bylo obecně pro skautské oddíly, díky ÚRJ (Ústřední rada Junáka), cosi jako doba Temna. Nebyly žádné metodické pokyny, oddíly fungovaly na základě doporučení z roku 1968. Rovering - prakticky neexistoval. Nebyly stále vydány žádné oficiální stezky.
To mě vedlo k tomu, vytvořit vlastní Stezky na základě z části původních a doplněné potřebami současnosti. Pokud nováček z nějakého důvodu ukončil svou činnost v oddílu, tolik to nebolelo, protože Nováčkovskou zkoušku jsem oddělil od Stezky jako samostatný zápisník. Později následovala stezka vlčat i skautů.

S grafickou úpravou a tiskem šablon mi pomáhal zase Jirka Riki Řeháček. Ale nakonec se všechno povedlo k vzájemné spokojenosti. Stezky ve formátu A6 jsem ve finále tajně vytiskl v práci na kopírce.

Na pátek 25.8.95 jsem si sezval Oddílovou radu...

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony