Skautský život

Radost z úspěchu
Počáteční euforie, po veřejností kladně přijatých na oslavách skautingu v Táboře, měla i své stinné stránky. Na chvilku jsem pozapomněl, kolik problémů roveři doposud oddílu přinášeli, snad i uvěřil, v jejich schopnosti a elán, skrze veřejné oslavy.

Oddílová denní realita toho jara byla na hony vzdálená nějaké euforii, kterou prožívalo nové středisko a roveři.

Většinu oddílu tvořila vlčata, která by měla naplnit bezmála tři šestky. Ale nebylo tomu, tak jak jsem chtěl. V jejich čele stál Pinocio s Mamutem. Občas jsem se objevil na jejich schůzkách a s nelibostí nesl celkovou neúčast Mamuta. Prý ho Pinocio nepotřebuje a stačí si sám (!).

Bohužel neměl pravdu. Pinocio měl mnoho aktivit okolo (zkoušky na oslavy, schůzky roverů, funkce ve středisku), a vtom jsem problém viděl. Pinociovi se schůzky vymykaly z ruky, program byl bez cíle. Navíc jsem zjistil, že Mamut se vykašlal na učňák, a odešel pryč.

Funkční jsem měl jednu družinu (Medvědů) pod vedením Seržanta s Brčkem, a té jsem dával životnost do prázdnin. Problém jsem postupně viděl v tom, že jmenovaní se začali objevovat i na pátečních schůzkách roverské Sagitty, vč. mého zástupce - Mamuta.

Po schůzkách se přesouvali dál k Seržantovi a Věrce domů. Tady nad sklenkou dobrého vína mudrovali nad životem nového skautského střediska. Zvali si i vůdce střediska Lišáka a plánovali svou budoucnost.

O velikonocích jsem uspořádal víkendovku ve Starých Horách. Jednak jsem se tam měl sejít se synem majitele pozemků, abychom si stanovili podmínky a pravidla, pro naše další účinkování.

Stalo se, že starý pán (majitel) náhle zemřel, a proto jsem chtěl mít jistotu, že původní smlouva platí dál. Jeho syn původní smlouvu potvrdil, a mě prozatím spadl kámen ze srdce.

První co jsem spatřil na místě, byly vytržené dveře i s panty u srubu, i ostatních objektů. Ztratily se "pouze" kola k dvoukoláku, šlo spíš o pustošení věcí a objektů. Jednalo se vždy o stejné pachatele z nedalekých R. Hor.

Tady za humny se pořádali párty a la čarodějnice, konec školního roku, apod. Ještě na místě jsme provizorně zabezpečili poškozené stavby, uklidil po vandalech. Měl bych se zamyslet, jak všechno ještě víc ochránit…

Básnička
U studánky jsem sundal rozpadající se Básničku, a s Ilonou P. jsem se dohodl, že nakreslí novou, Jim zase opraví rám. Problém jsem viděl i v neposekané louce. Majitel i kamarádi mi vzkázali, že nám letos louku neposečou. Nezbývalo mi, než koupit a naklepat kosu. Naplánoval jsem si ještě před prázdninami jednu návštěvu, na kontrolu tábořiště, abych nebyl něčím zaskočen.


back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony