V Máji 95 bylo všechno v háji

Čestná stráž
Květen nás zastihl v krojích, při pokládce věnců na bývalém popravišti. Bylo přítomno mnoho potentátů, zaznělo hodně patetických projevů. Abych slavnosti dodal ještě jiný rozměr, požádal jsem Sluníčko, aby nechala uvázat kytici a vydali se s chlapci na Klokotský hřbitov.

Tady jsme stanuli u hrobu profesora táborského gymnázia - Jaromíra Fresla. Všem jsem připomněl, že 16.5. 1925 došlo tímto mužem k založení našeho oddílu, a proto je na místě si to po 70 létech připomenout.

Zároveň u jeho hrobu složili přísahu, že v jeho šlépějích budeme pokračovat. Tady jsem se já s Pinociem prvně objevili s žlutým lemováním skautských šátku. Po prázdninách měli lemované šátky všichni skauti našeho oddílu.

Před námi byl Svojsíkův závod v Sezimově Ústí. Ač jsem vybral, dle mého ty nejschopnější (Brčko, Borek, Minutka, Žeryk, Pivo, Bydlo), na start se z celé hlídky dostavili pouze dvá! Bylo to fiasko! Abych náš oddíl alespoň nějak zachránil, postavil jsem k Bydlovi s Pivem ještě Fannyho, Dicka, a syna Jirku (Čiky), kteří přišli jako diváci. Jeden člen do hlídky ale stále scházel.

Od rána nepřetržitě padaly provazy vody, trať byla jako po motokrosu. Kluci, teď nám jde o čest, proto dejte do toho všechno! Já, Jim a Pinocio jsme šli na trať, abychom vytvořili diváky.

Pokud by naše hlídka byla kompletní - zvítězily by! Ale díky tomu, že hlídka byla pětičlenná, skončili na krásném 6. místě. Stáli přede mnou mokří, zablácení, zklamaní. Byl jsem na ně hrdý, a vysvětlil jim, proč jejich snaha nebyla až tak pro kočku. Máte na víc a díky, že jste nenechali oddíl na holičkách.

Koncem měsíce jsem se účastnil společně s našimi budoucími rádci praktického Rádcovského kurzu, které pořádalo středisko pod vedení bratra Lišáka, nedaleko Maršova a Bečic. Celá akce byla stran střediska pojata jako megakurz s desítkou stanovišť.

Byl jsem požádán, abych adepty naučil vazby, plus další praktické uzly, a navíc základy přežití. Samozřejmě, že jsem nikoho nic nenaučil. Výjimku tvořili moji kluci, kteří to již znali. Adepti se přesouvali ve smíšených skupinkách od stanoviště ke stanovišti, jako zbloudilé ovce.

Pokud ke mně přišla jedna skupinka na vazby, měl jsem na to 20 minut, protože jim dýchala na záda skupina další. A to jsem měl ještě učit několik prvku pro přežití. Organizace od prvopočátku o ničem, a k ničemu.

Před nadcházejícími tábory, proběhlo v naší klubovně střediskové školení zdravovědy. Kurs vedla MUDr. Váchová s MUDr. Markem Slabým. Vládi Nováků maminka zase předváděla obvazové techniky.

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony