Myšlenková mapa

Plán
Ač jsem nevěděl, kde mi hlava stojí, musel jsem se pustit do přípravy nadcházejícího tábora. Přihlášky, seznam věcí, dotační papíry atd., dostali rodiče jako přílohu našeho časopisu Pramen. Ozvaly se Medvíďata, což byla bývalá školní pionýrská skupina při jedné škole, že by chtěly po nás jet na tábořiště.

Samozřejmě kromě dětí, účast také přislíbila Věra (coby zdravotnice) s Jimem. Jim se ale bohužel těsně před začátkem zranil na hoblovce. Včas jsem intervenoval u Johnyho, aby oslovil armádu, ohledně účasti Mamuta. Ale moc jsem tomu nevěřil.

Pinocio si připravil pro rovery vlastní program, částečně mimo Staré Hory, takže jsem se Sagittou zas tak počítat nemohl. Účast přislíbilo Sluníčko, pár lidí z Arga, Stáňa se ohlásila od poloviny tábora. Suma sumárum, viděl jsem, že bude minimálně první týden nouze o lidičky, kteří pomohou s realizací vlastního programu, atd.

Navštívili jsme Mamuta v kasárnách
Východiskem byla dokonale připravená organizace, abych nemusel nikomu sáhodlouze vysvětlovat, co má vůbec dělat, oč se starat.

Koukl jsem se do mých loňských táborových poznámek, co mi vadilo, a vytvořil si myšlenkovou mapu...

- Nebyl jsem spokojen se systémem tradičního táborového bodování dětí, a jejich motivací. Připravil proto, že letos vyzkouším bodování odpočtové. Body se odpočítávaly za nadávky, či porušení skautských zákonů. Tentokráte jsem se vyhnul zařadit do trestných bodů zranění...

- Ale co když někdo dosáhne nuly? Z toho důvodu přibylo bodování služby v kuchyni. Připravil jsem náplň tzv. táborových bobříků. Byly pro jednotlivce nepovinné, ale se ziskem bodů. Bylo jich tuším devět.

- Táborová kronika nevypovídá o skutečném dění, snad i proto, že ji píší právě děti. Nelze se o její obsah opřít, jako o historický doklad. Kroniku proto budou psát starší skauti (roveři).

- Zavedl jsem prvně činnost denní hlídky, včetně ceremoniálu předání dál (náplň a její význam vysvětlím jinde). Tento človíček si průběžně vedl celodenní dění do zvláštního sešitu Denní hlídky i s časovými údaji.

- Návštěvní den rodičů: budíček o hodinu dřív, doba trvání do 17:30 hodin. V loňském roce si rodiče vyzvedávali děti od snídaně, a na nástupu nás bylo pár.

- Zpracoval jídelníček na tři týdny, a co bude třeba pro jednotku 10 lidí. Návod, jak se vaří čaj, kakao, bílá káva. Připravil každodenní objednávku do místního obchodu.

- S rodiči Pinocia jsem domluvil stěhování na tábořiště. Navíc, maso se uloží k nim do mrazáku, a oni budou průběžně zavážet dle rozpisu.

- Přidal k tradičním táborovým signálům, dva nové. Prvý oznamoval, že se k tábořišti blíží významná skautská návštěva. Všeho nechte, je okamžitý nástup v krojích! Druhý signalizoval, že se k táboru blíží pracovnice OHS. Věřte nevěřte, oba jsme prakticky a s úspěchem odzkoušeli…

Na předtáborové schůzce se domluvilo, kdo bude nakládat a stěhovat. Věra s Jimem slíbili, že zajistí rozbor vody ze studánky, a doplnění táborové lékárny.

Ještě jednou všechno zkontrolovat - jářku, můžeme vyrazit?

back
next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony