Jazzinka

Martina Hladíková zv. Jazzinka
* roč. 1982 - Orlí pero ulovila 5.8. 1999

20 - 21 * Jsem na místě. Ještě jsem psala dopis Ajle a Papi, které budou zítra ráno slibovat při východu slunce. Jestli to nezaspím, chtěla bych se podívat. Jdu na pozorovatelnu...

21 - 22 * V táboře je nějaký řev. Flek asi poletí do vody. Vlk zařval "Heuréka!" - asi dosmažil poslední cmundu. Už na to nevidím, píšu poslepu...
Začaly zpívánky, já si pokyvuji hlavou - nejsem normální - i když tyhle písničky by rozhejbaly i mrtvého. Přestali, ať hrajou, nebo usnu, jsem nějaká unavená. Ale je tam pořád hrozné ticho...

Od studánky se ozývá hrozný řev - asi pionýři. Je slyšet siréna - vedle mají večerku. Genny štěká, snad mě nevyslídí. Patt něco povídá v jídelně.

22 - 23 * Po dlouhém tichu se opět začalo zpívat. Delfína bubnuje večerku - konečně - ale není to vůbec znát. Patt: "Dobrou Noc!". V Horách odbily půl, nevidím na hodinky ani nikam. Je pořádná kosa. Mám mravence v ruce od přeležení. Kluci vedle sbírají chrastí, u rybníka dělají ohniště na slib. Klepu se zimou, teče mi z nosu a otravuje komár. Usínám vsedě - jdu spát.

5 - 6 * Vstávám. Škoda, zaspala jsem ten slib, ale byla jsem tak unavená.
6 - 7 * Slyším klapnout dvířka u kamen. Musím přepsat zápisky ze včerejška. Pravda je, že i já měla problém po sobě rozluštit to hieroglyfické písmo - natož Patt. Ten zabouchl dveře u auta a odjíždí s Dědkem na nákup. Papi s Marťanem si byli pro uhlík ze slibového ohně; uklízí ohniště. Zase jsem změnila pozorovatelnu, žádná se mi nezdá dost dobrá. Ale stejně žádnou ideální nenajdu: abych viděla já a mě nikdo.

7 - 8 * Budíček! Je ticho, chce se jim spát. Já se jim nedivím, mně také. Vlk rozčileně píská - odchod na rozcvičku. Čičimekové cvičí na hrázi. Všude je ticho, jdou na hygienu. Přijíždí Patt s nákupem. Zub je pěkně nastydlý, kašle i na latríně. Bude snídaně, já se sunu na místo určení. Tábor pěkně oživl, je slyšet cinkat ešusy. Vlk donesl večeři... Cmunda je skvělá.

8 - 9 * Právě jsem dojedla - jdu se odslíct, bude horko. Vracím se na pozorovatelnu. Právě jsem zabila klíště - lezlo mi po ruce. Píská se příprava na nástup, chvíli počkám a pak se přesunu blíž. Holky se honí s Gennym a málem mě našly! Za sebou slyším traktor, asi někdo přijel na dřevo...vůbec nic neslyším. Je u mě nádhernej pavouček! Vidím dalšího, ale je větší než ten před ním. Patt rozděluje úkoly k bourání, stany se dnes už nebodují. Holky rozebírají lávku u latríny

9 - 10 * Holky skončily a odcházejí s kusem lávky. Delfína s Esmeraldou se konečně (!) domlouvají na programu k ohni. Jako bych jim to neříkala - zkrátka si musí pomoci sami. Právě se skácel stožár. Jsem celá od smůly. Zkoumám mech, je to ploník, nebo něco jiného. Mě se pořáde pletou... Zase ten traktor, ty si opravdu nedají pokoj. To musí na dřevo zrovna teď?
Pošťák zvoní 3x, ale Vlk si nádherně píská. Žádnou poštu jsem neviděla, odnesl jen ešus. Málem jsem ztratila propisku - psát tužkou by se mi moc nechtělo.


10 - 11 * Vracím se na staré místo. Na novém by to mohlo být nebezpečné - zkusím to déle. Deset metrů ode mě byla Delfína s Divoškou a volaly: Báro, Esmeraldo - kde jste? A já se zrovna plížila, no hrůza, bála jsem se, aby mě nenašly jako včera!!! Genny tak vyjekl, že jsem měla srdce někde v krku, to jsem se lekla. Zamáčkla jsem další klíště. Smůlu mám už i na hodinkách. Začíná docela foukat vítr...

11 - 12 * V táboře je klid a ticho, že by práce už byla hotová? Připadám si jako studna bez vody. Jsem tak blízko, psát bych mohla, ale všude je klid a tak není o čem… Podle zvuku, bude asi zbouraná umývárna. Škoda, že už je konec - ještě bych tu byla! Když jsem se chystala změnit pozorovatelnu, zase přijel traktor. Zub si diriguje službu... ty vdolečky voní až sem - je to vůbec možný?

12 - 13 * Všichni se pomalu, ale jistě začínají strkat do tábora. Třeba jim kručí v břiše jako mě, ale já hlad nemám, jen mi tam kručí - snad mě to neprozradí. Jsem zase na dobrém starém místě. Jak fouká vítr a šustí kdeco, tak vůbec nic neslyším. Hurá - už slyším Vlka, jak si píská... Jsem najedená, bylo to výborné. Kolem přeběhl kos.

13 - 14 * Právě jsem potkala nádherného slepýše. Zub už chce předat službu, ani se mu nedivím. Špendlík se Zavírákem jdou do lesa, slyším je nebezpečně blízko. Vracejí se, asi bourali posilovnu a zpívají si. Tak mě tak napadá, že jsem měla vyčlenit dvojstránku jen pro docházku na latrínu...

14 - 15 * Na to, že je polední klid je v táboře docela rušno. Holky se zase hádají! Ach jo, budu si s nima muset zase vážně promluvit. Někdo kolem projíždí na kole. Začíná poprchávat - či co - snad to bude jenom malá přeháňka... Prší víc a víc. Kluci jdou přikrýt oheň. Právě jsem vyslechla, že Viky už není Viky, ale Bebíčko, což je pravdivé!

Patt jde s Knoflíkem k autu: - Martino, kdybys věděla, jak mě tenhle člověk trápí.
Knoflík: - Ona je tady? On by mě chtěl jít hledat!
Patt: - To nebylo na Martinu... Uf! To jsem si oddechla, byla jsem pár kroků od nich.
Úplně jsem zapomněla, že už neprší - chvála Bohu. Holky na latríně drbou kluky. Patt došel k autu, otevřel kufr a zakřičel konec poledního klidu, všichni do vody - kromě holek co tu nechaly poházený papírky! Holky sbírají papírky a málem mi stouply na hlavu. Zase začíná pršet.


15 - 16 * Prší čím dál tím víc. Genny zase štěká - kolem projeli nějaký kluci na kolech. Traktor odjíždí, snad definitivně. Vlk má na kopuli plno mravenců. Teď už prší pořádně. Změna stanoviště asi nebude.

16 - 17 * Vlk nese svačinu a dopis, málem jsem ztratila lžíci. Zub píše, abych to vydržela - uvidíme. Jen mě mrzí, že prší a nemohu na druhou pozorovatelnu. Ať se snažím, jak se snažím, nevidím co v táboře dělají. Divoška zkouší TrnkyBrnky ze stanů - asi 1. stupeň. Ten les nádherně voní, ale úplně skvěle...

17 - 18 * Přes ten déšť, vůbec nic neslyším - nevidím. Všude se nacvičuje se k ohni. Zase po mě lezlo klíště, snad nějaký nebudu mít. Přestalo pršet a tábor značně ožil. Stejně se už nikam přesunovat nebudu, bude to všude hrozně mokrý. Zase jsem zabila klíště... Už jsem úplně rozlámaná, nevím jakou mám zaujmout polohu. Sunu se na základní pozorovatelnu. Večeře...

18 - 19 * Vysvitlo sluníčko! Tak to už brzy přijede Ilča... Služba myje nádobí. Šnek s Pattem někomu říkají, že se jim tam vylíhly breberky. Je příprava na nástup. Pro batoh se vrátím dodatečně, doufám, že moje zápisky budou stačit. I kdyby nestačily, tak je to jedno. Chtěla jsem si to hlavně vyzkoušet. Stejně jsem si nepočínala tak jak bych měla a chtěla (dost mi to všichni usnadnili a děkuji jim).
 

Už se těším na oheň, hlavně aby nepršelo. Holky likvidují létající mravence - chudáci! Chtějí je postříkat repelentem, Šaman je ale chrání. Propukla přímo invaze mravenců. Nástup. Nic moc neslyším, něčemu se hrozně smějí...

19 - 20 * Rozchod - a na mě asi zapomněli, já vím, že je brzo, ale abych se stihla převléknout do kroje k ohni! Začaly zpívánky, Vlk hraje a zpívá tak skvěle, už to nemohu vydržet a taky si potichu zpívám, poklepávám nohou. Ilča asi nepřijela. Jsem hrozně rozlámaná. V táboře je řev, něco se stalo, tzn. - přijela Ilka: Ilonó! Jóó!! Už je tady, to je dobře! Konečně nástup. Pozor! Martinóóó! 
Tak tedy jdu - a ráda...

Komentář: Sestra Jazzinka ulovila Orlí péro na druhý pokus.
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony