Zánik LINPRRTY

Linprrta
Po mém odchodu, začalo středisko s Lišákem v pozadí, přetahovat schopné lidičky z (Rady) LINPRRTY, jakoby za účelem pomoci v HUStilce. Z počátku bezúspěšně, bránily tomu stanovy Linprrty, ale co nešlo po dobrém…Masku strhli i účastníci FO-POnsu s Gigantem, nestyděli se veřejně pomlouvat velikány skautingu, vč. bratra Grizzlyho. Dnes znám několik důvodů, proč Linprrta zanikla:

1. Prcek s Ďubinou (stálé členky Rady) začaly čím dál více propagovat a kopírovat metodiku Fons, Pons, atd., což v demokratickém zřízení Linprrty bylo proti dalšímu jejímu vývoji. Začala se pozvolna praktikovat diktatura Rady‚ jako ‚neomylná a spasitelná‚ která si začala po svém upravovat "Stanovy" a obklopovat se vlastními lidmi.

2. Diktatura "Rady" začala přehlížet připravené programy Linprrťáků (buněk) a místo toho podsouvala, či upřednostňovala své vlastí.

3. Postupná ztráta členské základny, která přestala jevit zájem o jim diktované aktivity…

4. Členy ligy, kteří měli vlastní a odlišný názor počali bojkotovat a dovolily projevy neskautského chování.

5. Lišák. Tento ambiciózní a ve své přirozenosti velmi ješitný bratr, se cítil dotčený, že nebyl přizván do Linprrty. Začal ji proto rozrušovat zvenčí. Rada byla postupně celá nahrazena výhradně členy 12. střediska, kterým Lišák začal dávat svá doporučení, a některé akce Linprrty prezentovat jako středisková.
 
Když jsem se s odstupem času ptal br. Lopaťáka, jakým způsobem Linprrta zanikla, shrnul to svými slovy:

"Vůdce střediska začal randit se stálou členkou rady. A když ji utáhl ke středisku, sbalil jako další, volenou členku rady. No a mě jednoho dne nabídl, abych se stal vůdcem střediska, že to jako zařídí. Považoval jsem si to za čest. To jsem ovšem netušil, že mu předtím volená členka rady dala kopačky, a on z toho byl v pr…"

"V podstatě mi agendu střediska oficiálně nikdy nepředal. No - a těm zbývajícím Linprrťákům v radě, se začalo vyhrožovat, nebo je utahovat na nějakou funkci ve Zhoubě. Třeba tím, že středisko může ligu žalovat za černé fondy…"

Za celý projekt LINPRRTY mi byl na doporučení ORJ uděleno starostou Junáka ČSR a jeho ÚRJ vyznamenání - Řád junácké lilie – trojlístek skautek. Oficiální dekret č. 139 mi byl předán br. Johnym na ORJ. Vlastní metál potom 24.12.96 bratrem Lišákem v Příběnicích.
 
Vzniklo přitom takové malé společenské faux pas. Byl jsem v té době už v nemilosti, a středisko prostě nezajímalo, jaký to metál mi náčelnictvo propůjčilo. Nikdo si toho nevšiml, ale já jsem předané vyznamenání obratem v tichosti vrátil – protože tento Řád mi opravdu nepatřil. Lišák to komentoval slovy:
"Řád - neřád, seženeme ti jinej…" Nikdy ale svůj slib nesplnil.
Ponaučení? LINPRRTA zanikla v červnu roku 97. Její finanční i duševní majetek spolklo středisko. Po celou dobu trvání Ligy, nevznikl nikdy žádný výstřelek, což byla z mého pohledu největší deviza naplňování skautství v roveringu. Členka rady se později stala náčelnicí Junáka.
back next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony