Zápisník z Velké války IV. - Ke svému pluku

Ke svému pluku

S těžkým srdcem jsem vykročil z domova, moje sestra, moje láska a šafář Nádvorník mě doprovázeli na nádraží. Tam jsme se ještě malou chvíli těšili vespolek, až přijel vlak č. 212, který jezdíval asi o půlnoci z Heřmaniček. 

Rozloučil jsem se s mými drahými průvodci a vstoupil jsem do vozu, ještě z okna dal s Bohem mým doprovoditelům a již i mně vlak unášel od mého domova. Hledím z okna, a když vlak jel okolo Radíče, ačkoli byla tma, přeci jsem tak jasně viděl všechna ta místa, kde jsem tak rád přebýval a kde jsem tak mnohou blahou chvíli prožil mezi svými milými.

S Bohem buď ty moje rodná vesničko, zdali já Tebe ještě někdy spatřím a budu-li po tvých pozemcích ještě někdy kráčeti ...

Vlak rychle projel moji známou krajinou a ujížděl k Táboru, Veselí Mezimostí, Českým Budějovicům, a ráno, asi v 7 hodin, stanul na lineckém nádraží. Vystoupil jsem z vozu a nemaje žádného průvodčího, byl jsem nucen se ptáti se strážníků, kde leží zeměbranecký pěší pluk číslo 28, až jsem vše šťastně nalezl, kdež jsem se shledal s mnohými krajany. Abych mohl přihlásit můj příchod k pluku, musel jsem jít do středu města. Tam byla plukovní kancelář vzdálena od kasáren, kam mě desátník dovedl. Tam mě bylo řečeno, bych přišel za hodinu.


Kasárna LIR 28. v Linci
Vyšel jsem ven, procházím se poblíž toho domu lineckými ulicemi a přišlo mně jíti okolo chrámu Páně. Vstoupil jsem dovnitř, kdež jsem spatřil na jednom postraním oltáři krásnou sochu královny nebes, před níž klečel hlouček prosebníků. 

I já byl povzbuzen touto důvěrou, klekl jsem před její obraz a prosil jsem ji za přímluvu, kam jsem po celou dobu mého pobytu v Linci každodenně na večer ve volné chvíli docházíval. Jednoho dne, když jsme vycházeli z chrámu Páně, stála jistá paní u dveří a dávala vojínům po růženci se slovy: "Tu máte pro štěstí". Dostal jsem také jeden, který jsem uchoval jako velký poklad.

přišel do kasáren rozkaz
Dlouho jsem se v Linci nezdržel. Počala se sestavovat nová doplňovací setnina, která se měla v nejbližší době odebrat za plukem do pole, k níž jsem byl také přidělen. Byli tam mnozí kamarádi od počátku mobilizace a ještě zůstali zpět a mě bylo přisouzeno, že mám jíti zase dále k cíli.


Nastal den 22. října 1914 když přišel do kasáren rozkaz, že se má čtvrtá doplňovací setnina rozloučiti s městem a odebrat se přes hranice, aby vyplnila pluk. Každý si ještě opatřil, čeho mu bylo na cestu třeba. Seřadili nás a za zvuků plukovní kapely a za velkého průvodu lineckého obecenstva jsme kráčeli k nádraží a nastoupili jsme hned do vlaku a večer asi v 10 hodin vlak opustil Linec.

Back
Next
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony