Posel

Posel
Rok 1996 začal pro Patta šokem. Ale od začátku. Po vyvedeném Silvestru
 neuběhl ani týden a u Patta doma zazvonil jeho zástupce Jim. Už ve dveřích Patt poznal, podle výrazu tváře, že se něco děje. Pozval Jima dál, ale ten odmítl, že to vyřídí mezi dveřmi.

„No, vlastně mě posílají roveři…"

„Stalo se něco při jejich výsadku, tak povídej, co mají na srdci?"

„O silvestru jsme si u mě doma povídali, a oni si mi postěžovali, a mám se tě i zeptat, že nevědí, co mají dělat pro oddíl…".

„Na to je Jime, jednoduchá odpověď. Oba dobře víme, že roveři si sami před pár lety, založili družinu Sagitta, pod vedením Pinocia. Já byl proti tomu. Nicméně jsem souhlasil, protože se mi všichni zaručili, včetně tebe, že mají habaděj nápadů, a všechno bude O. K. Důvod proč jsem byl proti bylo, že se z roverské družiny se stane „kroužek”. Také to tak dopadlo. Navíc, když jsem od někoho chtěl s něčím pomoct, tak to nejprve musel schválit jejich rádce".

"Kdysi sami chtěli nějaký oddílový projekt, tak jsem je požádal, aby na letní tábor sami vymysleli a připravili táborovou hru. Několikrát jsem jejich úkol pro oddíl i upomínal, protože jsem nikde neviděl ani náznak nějaké přípravy."

"Tušil jsem malér a v tichosti celotáborovku připravil sám. Jako vždy, žádnou programovou hru neměli - vlastně měli. Jejich rádce připravil, jak mi oznámil druhý den tábora, program, ale pouze pro rovery. Dopadlo to, jak to dopadlo, Sagitta se po táboře rozpadla. A tebe dnes posílají, aby si se zeptal, co mají dělat?"

"Při středisku máme roverský oddíl, ale nikdo do něj nechce. To mám jako plnoletým roverům říct, oddíl už vám nemá co nabídnout, odejděte? Než bych tohle řekl, tak raději jsem bojoval zato, aby vznikla Linprrta. Aby se mohli naši roveři, a jim podobní, seberealizovat, přestat se zabývat, a to nejen já, každý měsíc stejnou otázkou, copak asi roveři dělají?"

„V tom máš Patte asi pravdu…", přitakával Jim.

„Jime, místo abys mi jako zástupce pomáhal, tak jdeš od určité doby proti mě. Roveři chtějí vehementně slavit Silvestr v klubovně, vše se domluví, a na konec se všichni za mými zády domluvíte, že to bude jinak. Že by mi dal někdo vědět, není férové jednání", postěžoval si Patt.

Chvilku bylo ticho. Patt doufal, že to jeho zástupce nějak omluví. On ale zrudl, a začal mluvit o něčem jiném, jakoby téma chtěl zamluvit.

„No, a taky jsem ti přijel domluvit. Měl bys ukončil svůj vztah se Sluníčkem. Bavili jsme o tom včera u Věry, a shodli se na tom, že to musíš skončit…!"

A je to tady, pomyslel si Patt. „Hm, včera u Věry se o tom bavil kdo?"

„No, byli tam roveři, přišel i Mamut, Takio a Placák.", protahoval Jim, zatímco Patt horečnatě přemýšlel, jestli je to všechno vtip, nebo zlý sen.

„Aha, ale Takio s Placákem přece z oddílu před pár roky sami odešli. To jste je pozvali?", zajímal se Patt.

„To ne, jen tak se zastavili, když tam byl Mamut.“, lhal zástupce. „Jo, a taky jsem si o tom povídal s rodiči Sluníčka, a ty taky nejsou moc nadšení," triumfoval Jim.

„Počkej, ty mi tady naznačuješ, že jste včera vytvořili jakousi skupinovou radu oddílu, která mi bude říkat, co mám a nemám dělat? Jime, jsem rád, že máte o mě všichni takovou starost. Je vidět, že stále jsou mezi námi bývalí Pionýři. Problém je v tom, že se vaší radou nemíním zabývat. Proč? Za prvé," pokračoval Patt. „S rodiči jsem mluvil už před vánoci taky, a vše jsme si vyjasnili. Za druhé, zkus vaše rozhodnutí přednést Sluníčku, které je plnoleté. A nakonec, co je vám do toho? Snad bys měl už jít a nedělat se sebe hlupáka!", ukončil Patt rezolutně další rozhovor…


BackNext
Sdílet:

TRANSLATOR

SEARCH

Skautské zákony

Skautské zákony